על מילים, דיקסיט ועברית- גיא לבנבראון

והשבוע קטע מיוחד על דיקסיט שנכתב בידי גיא לבנבראון שהואיל בטובו שנפרסם כאן את שכתב בבלוג שלו – betochhakufsa.wordpress.com
לקריאת הכתבה המלאה לחצו כאן

דיקסיט

דיקסיט הוא משחק קלפים שמערב שפה, דמיון ושיום. הוא מתאים לכל אחד שיכול לאחוז בידו 6 קלפים גדולים, נניח 6+, והוא מתאים ל3-6 שחקנים (יש גרסא לעד 12) אבל הוא עובד טוב יותר ככל שיש יותר שחקנים. ניתן להשיג ברשתות הספרים ב200 שח, 180 שח באתר בקוביה. אצלינו זה המשחק המועדף במשפחה, שיחקנו אותו עשרות פעמים ובהחלט קיבלנו תמורה הולמת לכספינו. במשחק חבילת קלפים שעל כל אחד מהם ציור שונה, אף קלף לא חוזר פעמיים. הציורים שעל הקלפים עשויים מהחומר של חלומות, נעים בין אבטרקציות מוחלטות לדמיות פנטסטיות ומצבים לא פיזיקליים, יתכן והקלפים מצויירים כך. לכל שחקן 6 קלפים מהנ"ל. בכל תור יש שחקן אחד מוביל. השחקן המוביל בוחר קלף מידו, ונותן מינוח – תיאור \ משפט \ חלק משיר \ צליל \ אחר שהקלף הזה מזכיר לו. ושם אותו על השולחן פנים מטה. שאר השחקנים מסתכלים בידם ובוחרים את הקלף הקרוב ביותר למינוח שנתן השחקן המוביל ומניחים אותם בערימה פנים מטה. לאחר שכולם בחרו קלפים, טורפים את כל הקלפים הנבחרים ומסדרים אותם בשורה, עם הפנים מעלה. כעט כל שחקן צריך לנחש, מה הוא הקלף של השחקן המוביל.
ניקוד: כל מי שהצליח לבחור בקלף הנכון מקבל נקודות. בנוסף כל מי שבחרו את הקלף שלו מקבל נקודות. מבחינת השחקן המוביל – אם כולם בחרו בקלף הנכון, או כולם פספסו את הקלף הנכון הוא לא מקבל נקודות בכלל. הוא יקבל נקודות רק אם חלק פגעו וחלק פספסו, לכן המינוח שלו צריך להיות לא ממש מדוייק, אבל לא ממש מופרך. בכנס דרקוניקון (קראו כאן וכאן) שיחקנו עם אב ובנו שזה היה המשחק הראשון שלהם. הסברנו להם את החוקים עם סיבוב נסיון והם נכנסו למשחק תוך דקות ומאוד נהנו.

מה אני אוהב במשחק:

משחק של כיף כיף כיף!!!! חוקים פשוטים, בלי הרבה מחשבה מעמיקה, לא צריך לדעת קרוא וכתוב או חשבון. כל המשחק מבוסס על דמיון ואסוציאציות מוזרות שהקלפים הללו מוציאים מאנשים. עם בני משפחה או חברים זה אפילו כיף כיפליים, למשל כשקלף מסויים מזכיר איזה טיול או ספר שקראנו. המשחק מערב את כל השחקנים בכל תור, ואין זמן מת. הוא בהחלט מתאים לכל גיל. המשחק יותר מוצלח כאשר שיש הרבה שחקנים, ככה מוצגים יותר קלפים על השולחן, ויש יותר דיון על הקלפים שנשלפו. אפשר גם לנסות וריאנט בו בכל סיבוב בנוסף לקלפים של השחקנים מוסיפים מסיח – קלף נוסף אקראי שנשלף מהקופה.
למשחק יש גם הרבה מאוד הרחבות, שמוסיפים קלפים נוספים, ככה שגם אם מיציתם את אוסף התמונות במשחק המקורי, אפשר להרחיב עם סט קלפים נוסף.

מה אני לא אוהב במשחק:

המשחק לא מתאים ל2 ואם משחקים שלוש המשחק קצת מגומגם ולא עובד טוב. אבל חוץ מזה – כלום!! זה אחד המשחקים האהובים עלי, ואני אהיה מוכן לשחק בו בכל זמן, כל עוד יש מספיק שחקנים.

גילוי נאות: אין לי קשר למפיצי המשחק