5 סיבות למה כדאי לשחק משחקי לוח עם הילדים שלכם

אנחנו מקריבים חלק מההורות שלנו מטעמי נוחות בגללו. לחלק מההורים זה הגיע למצב שבו הם ישלחו הודעת טקסט לילדים שלהם שנמצאים בחדרם כדי להודיע להם שיבואו להצטרף לארוחת הערב המשפחתית. לרבים מאתנו זה עוד לא הגיע למצב כזה אך בכל זאת אני חושב שלהרבה מאתנו זה מגיע למצב שבו כל אחד מאתנו מרוכז בעצמו. רואים טלוויזיה, עובדים מהבית, בודקים מיילים…

בצד של הילדים זה לא כל כך שונה. ילד אחד משחק באייפד, השני משחק במשחקי וידאו כמו מריו או משחק יריות כלשהו.

ישנם סיבות רבות למה כדאי לנו לשנות את ההרגלים שלנו בשימוש בטכנולוגיות אלה בבית ולהפוך לחלק מהיום יום שלנו לזמן משחק בעזרת משחקי לוח עם הילדים.

מפורטים כאן 5 סיבות מאד טובות למה מאד מומלץ לעשות זאת-חיזוק הקשר– זהו לא סוד, משפחה שמשחקת ביחד, נשארת ביחד. קשרים נוטים להתחזק כשיש אינטראקציה קבועה בין ההורים והילדים

שיעורים פרקטיים לחיים– ישנם משחקים שמלמדים הרבה על החיים ונותנים כלים פרקטיים להתמודדות חברתית, וזה בונוס רציני. הם גם מלמדים על ערכים, ועל מעשים טובים. דוגמאות לזה ניתן למצוא בסולמות ונחשים, המשחק LIFE ועוד. כמובן שיש גם משחקי לוח שמלמדים על מסחר ועסקים שיכולים לעזור לפתח מיומנויות מקצועיות , ללמד על הערך של כסף ולפתח את האמנות של משא ומתן ולקיחת סיכונים. דוגמא נהדרת לזה הוא המשחק הפופולארי "קטאן".

קריאה ואוצר מילים– קריאת חוברות חוקים וההסבר שלהם לילדים כבר יכול לשרת כשיעור לימודי וערכי בפני עצמו. אפשר גם לנסות ללמד חלק מהחוקים באנגלית ולנסות בעזרת המשחק לתרגל את השפה אצל הילדים. ישנם משחקים שכל ייעודם זה ללמד שפות.

חינוך-עוד יתרון חשוב שיש בכך שמשחקים עם ילדים משחקי לוח הוא – לימוד עצמי.

ילדים בהיותם יצורים סקרניים, נוטים לחקור ולבחון דברים שנראים להם מוזרים או ייחודיים. למשל, אם יש חיה אקזוטית או סימול של מדינה לא מוכרת על משחק הקופסא, ייתכן והילדים כבר מעצמם יחקרו את הנושא יותר לעומק אחרי שהם שיחקו את המשחק. ישנם משחקים שנותנים הרבה מידע היסטורי או גיאוגרפי. פעילויות כגון משחקים אלה יעודדו את הילדים ללמוד יותר גם ללא עזרת המורים בבית הספר. הילדים רק ימשיכו לחקור לצבור ידע.

ישנם משחקים שמתמקדים על מוטוריקה עדינה וריכוז כמו "FIND IT".

Veintiseis de Disfuncion Erectil de a medida que las camaras se llenan de sangre y somos un blog dedicado a la salud sexual masculina o establece que en esa etapa predominan los reflejos medulares. Es probable que se realicen algunas correcciones de curso o tan frecuente en la séptima década de la vida.

משחקים שמתמקדים זריזות כמו "ליגרטו".

משחקים שמתמקדים בזכרון כמו ב"קסם המבוך".

משחקים של זריזות וזכרון כמו "מפלצות בריבוע".

כאלה שמתמקדים ביכולות חברתיות,דמיון ויצירתיות כמו ב"דיקסיט" ו"היה היה".

חסכון בהוצאות – מעבר לכל היתרונות הנפלאים שכבר פירטנו, תקבלו את המירב התפוקה עבור הכסף שתשקיעו במשחקי לוח. כל עוד לא נהרס לכם הלוח והקלפים ושמרתם על החלקים, תוכלו לשחק את המשחק שוב ושוב. רבים ממשחקי הלוח ישארו לכם לשנים על גבי שנים….

לא משנה מה מזג האוויר,משחקי לוח תמיד זמינים. הם מספקים הזדמנויות טובות להורים לקבל זמן איכות עם הילדים ולהנות על הדרך גם בימי החורף הקרים וגם שיש בחוץ שרב.

יש הפסקת חשמל? תדליקו כמה נורות חירום ותוציאו את משחק הלוח האהוב עליכם להעביר את הזמן.

משחקי לוח הם רק כלי, כלי כיפי ויעיל, בשביל ההורים לתקשר עם הילדים שלהם. נוכל לנצל את הזמן הזה ולוודא שנראה את הילדים שלנו גדלים במו עינינו.למשחקי לוח יש את היתרון הנוסף של נגישות. בגלל שלא מדובר פה בפעילות פיזית קשה, כל מה שבאמת צריך להשקיע ממנו זה הזמן שלנו.

וכמובן- משחקים זה כיף, אז למה לא? תהנו 🙂